דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך להקל על עצמך בימים שלאחר הלידה? 

מאת    [ 20/07/2015 ]

מילים במאמר: 1004   [ נצפה 2195 פעמים ]

הלידה היא ללא ספק אירוע מכונן במהלך החיים של שני בני הזוג. הנשים אמורות להרגיש שמחה גדולה ותחושות הנאה וסיפוק מהחיים החדשים שיצרו, וגם מהגברים מצופה להרגיש גאווה גדולה על כך שהרחיבו את המשפחה. אך לא תמיד הדבר כך. התקופה שלאחר הלידה היא תקופה מאתגרת, מלווה במשימות חדשות שאף אחד מבני הזוג לא הכיר קודם (החל מהחלפת חיתול לתינוק קטנטן, אמבטיה ראשונה והתמודדות עם חוסר שינה..) ויכולה להיות מלאה בחששות, פחדים, חוסר ביטחון, חוסר וודאות ובלבול ובעיקר בהמון סימני שאלה: איך עושים..? מה עושים כש..? האם אני עושה כמו שצריך..?

בכדי לנסות להוריד קצת את חוסר הוודאות ובכדי שתוכלו להתכונן ללידה בצורה הטובה ביותר (עד כמה שניתן להתכונן לאירוע המכונן בחיים..), אספתי מספר טיפים שיכולים להקל עליכם את החיים לפני הלידה ואחריה  (נכון, האישה ילדה וכל הזכויות על הכאב, התחושות והשינויים הגופניים שמורים לך, אבל גם חייו של הגבר משתנים לאחר הלידה ויש דרכים להקל גם עליו בתקופה זו..) ולאפשר לכם להיכנס להורות בצורה קלה יותר..

רשימת דברים שתוכלי לעשות לפני הלידה בכדי להקל על עצמך אחריה:


    • אוכל- בכדי שלא תצטרכי לבזבז זמן יקר על הכנת אוכל בימים שלאחר הלידה או כדי שלא תמצאי את עצמך אוכלת במבה וופלים של עלית (כי זה היה הכי קל ונגיש) הכיני עוד לפני הלידה קופסאות עם אוכל קפוא שאת אוהבת, אפשר להקפיא כמעט הכול (ירקות מבושלים, פסטה, פשטידות, קציצות, שניצלים). חשוב לאכול אוכל מזין בכדי להתחזק. אפשר לקנות פירות יבשים שיהיו זמינים במקרים של עייפות מוגברת, רעב קיצוני או חולשה (שאופייניים לתקופה זו). כיוון שכנראה יגיעו אורחים לבקר אותך ולהכיר את הקטנטן החדש, תוכלי לקנות מראש עוגיות או עוגה קנויה שיהיה לך עם מה לארח ולא תצטרכי לדאוג להכול בדקה ה-90.
    • סופרפארם-  אחד מהקשיים שמתארים גברים לאחר הלידה הוא ה"תיזוזים" הרבים והשליחויות האינסופיות שהם נדרשים לעמוד בהם, אחרי הלידה הכל מרגיש נורא דחוף (למשל כמו משחה לטיפול בפטמות בשש וחצי בבוקר..) והגבר מתוך רצון להקל על אישתו במה שרק יכול, בדר"כ ירוץ לחנות הקרובה. לחלק מהגברים היציאות מהבית עוזרות מאוד בכדי להתנתק קצת ולהחזיר לעצמם קצת משיגרת החיים הקודמת, חלק אחר מהגברים מרגישים שבעל כורחם נאלצו לעשות הסבה לשליח פיצה (לפחות כך יוכלו להרוויח כסף מהעניין). גם מבחינת הנשים יש שמעדיפות קצת שקט מהבעל אפילו לכמה דקות, ויש שיחששו להישאר לבד בזמן הזה שהוא בחנות. בכל מקרה, ולא משנה לאיזה סוג אתם שייכים, כדי להקל על בן הזוג שלא ילד, ולא לשלוח אותו לסופר פארם על כל דבר קטן, כדאי להכין מראש רשימה של כל מה שתצטרכי ולקנות הכל מראש וברוגע. לתינוק.. (אקמולי/נובימול, סימיקול/גרייפ ווטר, תרסיס מי מלח מדודים לאף סתום או נזלת אצל תינוקות רכים, צמר גפן ומקלוני אוזניים לטיפול בטבור) ולעצמך.. (תחבושות, רפידות הנקה, משחה לפטמות, כדור נגד כאבים).
    • ברית/פדיון הבן -  אם יש לך בבטן בן? ממליצה להתחיל לחשוב על מקומות אפשריים לברית.. מספר מוזמנים.. רשימת תרופות לברית (לכל מוהל יש את הרשימה שלו, כדאי להתכונן מראש)
    • אחים גדולים? כלב? (וסליחה על ההשוואה) חשוב לדאוג מראש לסידור עבורם במקרה שהלידה תהיה באמצע הלילה.. לפני החזרה מהגן.. להכין להם תיק עם בגדים, צעצועים מוכרים וספרים אהובים, רשימה עם סדר היום שלהם בכדי לא לגרום להם ליותר מידי שינויים. אני מאמינה בלשתף את הגדולים (גם אם הם לא ממש גדולים..), לספר להם במילים שלהם וברמה שיוכלו להבין מה הולך לקרות? לאן אימא הולכת? מתי היא תחזור? ועם מי..?
    • ציוד לתינוק - חשוב לדאוג שמישהו בבית יסדר את כל הציוד לתינוק החדש: העריסה, המצעים, האמבטיה.. גם אם את מאמינה שאסור לסדר לפני הלידה, תוכלי להכין את כל הציוד במקום מסוים כדי שכשיגיע הזמן, ידעו במה להשתמש? ואיפה נמצא כל דבר..ואם גם זה יותר מידי הכנות, תוכלי רק להכין רשימה מפורטת של מה את רוצה שיהיה? ואיפה לשים..? אפשר לכבס מראש את הבגדים והמצעים או לתת למישהו אחר לעשות זאת עבורך.
    • זמן איכות -  לאחר הלידה סביר שתהיי עייפה ומותשת, חסרת סבלנות, שגרת היום שאת רגילה אליה תתהפך לתקופה מסוימת וכנראה שלא יהיה לך הרבה זמן להקדיש לבעלך, לאחים הגדולים, לעצמך! חשוב להקדיש זמן איכות עם כל אחד מהם לפני הלידה, על חשבון הזמן שלא יהיה לך מאוחר יותר. בזמן הזה נצלי את ההזדמנות לדבר על מה הולך לקרות? מה הציפיות שלך ממנו? איך את מדמיינת את השינוי?
    • דולה פוסט פארטום - במידה ואימא/אחות/חברה טובה יהיו עסוקות ואין מי שיכולה להיות זמינה בשבילך בימים הראשונים ובמיוחד לאחר לידה ראשונה, בוודאי תזדקקי לעזרה בכל הקשור לטיפול בתינוק והתנהלות היומיומית החדשה.  דולה פוסט פארטום (או דולה מלווה לאחר הלידה) עברה הכשרה מקצועית בתחום הליווי והתמיכה לאחר לידה (והיא גם אימא בעצמה) ויכולה לתת לך טיפים, כלים ועצות בהתנהלות שלך עם התינוק, להדריך אותך לגבי הטיפול בו, כל מה שצריך ולא צריך..ואיך? וגם לגבי הטיפול בעצמך, הדולה מגיעה למספר פגישות בהן היא מלווה אותך עם התינוק בביתך, ביום ובשעה שמתאימה לך, ותעזור לך להפוך את החיים שלך לפשוטים וברורים יותר בתקופה הראשונה שלאחר הלידה.
    • האכלת התינוק - גם אם את יודעת שאת מתכננת להניק וגם אם לא.. וגם אין עדיין לא חשבת על זה בכלל, ממליצה לך להכין מראש טלפון של יועצת הנקה הגרה בסביבתך, עדיף מישהי שחברות המליצו עליה. במידה ותחליטי להניק ותתקלי בקושי, במידה ותבחרי לא להניק ותצטרכי עזרה עם ייבוש החלב. ההנקה היא לא טבעית לנו וצריך ללמוד אותה! בנוסף, ממליצה לקנות קופסא של תמ"ל למקרה הצורך, למקרים של קשיים בהנקה או בעיות בחיבור לפיטמה. כי גם אם ההנקה בדמך, במקרה של קשיים, לא תרצי להשאיר את התינוק שלך רעב עד שהבעיה תסתדר..
    • אנשי מקצוע - לידה ראשונה? לאחר הלידה תצטרכי לקבוע תור לאחות טיפת חלב לביקורת, מעקב וחיסונים ולרופא ילדים בקופת החולים שלך בכדי לפתוח לקטנטן תיק בקופת חולים, תוכלי מראש לברר את הטלפון של הרופא והאחות בסביבת מגורייך וכך תחסכי לעצמך חיפושים וטלפונים כשתשתחררי הביתה מבית החולים.
    • תיק ללידה ולבית החולים - הכיני תיק ללידה ולימים שלאחר מכן למחלקה או למלונית, תזדקקי לדברים בשבילך וגם בשביל הקטנטן.. אומנם התאריך המשוער הוא בשבוע 40, אבל רוב הלידות מתרחשות בין שבוע 36-42 כך שאין לדעת איפה תתמקמי בטווח הזה ועדיף להיות מוכנה מראש..
    • הכנה מראש - הכיני את עצמך ואת בן הזוג.. האחים הגדולים בבית, לתקופה לא פשוטה.. המון שינויים.. סדר יום הפוך.. חוסר בתשומת לב, עייפות.. סערת רגשות לא צפויה באמצע היום או הלילה.. וזכרי- הכל זמני! עם הזמן תלמדי להיות נינוחה יותר, בטוחה יותר, תשני קצת יותר ותוכלי אפילו להנות קצת.

שני וילצינסקי טננבוים, דולה מלווה לאחר הלידה, ליווי נשים לאחר לידה באופן פרטני או קבוצתי, מנחת קבוצות נשים בהיריון ואימהות לאחר לידה, עו"ס קלינית (M.S.W) 


052-2233774 shani.vilten@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב